Wat ik mis…

…de paddenstoelen.

Champignons, shiitake, oesterzwammen en diverse mengelingen van fungi stonden, vóór ik het VVW dieet aanvatte, meerdere malen per week op het menu. En als er dan een voedingsmiddel is wat ik deze week wel heb gemist zijn het die verdomde paddenstoelen… terwijl mijn vrouw voor mijn neus smakelijk een aantal Franse champignons verorberde 🙂

Advertenties

Week 7: 01-07 augustus

Doel voor deze week is om puur op VVW te werken… dus geen stukje kaas of een stukje chocolade zoals ik al wel eens deed. Uiteraard doe ik deze week verder met run & walk… misschien ook nog eens roeien in de fitness 🙂

Nieuwe loopschoenen

Ik had vorige keer gepost dat ik terug met hardlopen ging beginnen… nou ja… hard… zal eerder een slakkegangetje zijn 🙂
Mijn ASICSwaren echt te oud en had teveel last van mijn rug omdat ik steeds op mijn hiel landde. Na veel lees-en opzoekingswerk, en de paleo gedachte in het achterhoofd wilde ik voor het minimale schoeisel gaan. Barefoot zie ik echt nog niet zitten 🙂
Mijn keuze viel in eerste instantie op de 5-FINGERS VIBRAM.
Aangezien ik wel eerst eens wou zien hoe mijn voeten zich onder loopbelasting gedroegen wou ik dit toch even laten testen… is zelfs gratis… dus niets te verliezen 🙂
Gisteren dus RSLAB in Gent bezocht. Heel goede bediening in RSLAB en zeer duidelijke uitleg. Ze nemen ook echt tijd voor je. Dus dit was een zeer positieve ervaring.

Met het advies van de specialisten in gedachte toch niet voor de 5-FINGERS gekozen. Gezien ik moet leren lopen zonder op de hiel te landen, en de enorme aanpassing voor de voeten omdat je echt alles door de zool voelt, toch maar gekozen voor een iets hardere zool.
De verkoper stelde, na opmeting van mijn voeten, een wandelingetje en een loopje op hun testpiste om de druk en het gedrag van de voeten te bekijken 4 schoenen voor.
De eerste schoen die ik wou aantrekken was de lichtste, minimalistisch en voelde ik bijna niet aan mijn voeten. Verloop bal-hiel = 0 mm. De testloop verliep prima…Een tweede schoen die ik testte was wat zwaarder in uitvoering, voelde je ook wel aan de voet hangen en had een verloop van 4 mm. De testloop wees uit dat ik eerder dan met de eerste schoen de neiging had om op mijn hiel te landen… ik kwam al verschillende malen plat op mijn voet terecht.
Dus mijn keuze was snel gemaakt en heb ik toch gekozen voor de eerste schoen. Een NB MINIMUS met een VIBRAM zool.
Morgen ben ik een dagje thuis, kan ik deze eens paar uur dragen.
Maandag doe ik verder met mijn start to run…. met mijn nieuwe schoenen…. denk nu al weer aan zeer pijnlijke kuiten 🙂

schoenen

Week 6: 25 – 31 juli

Deze week terug eens beginnen met jogging. Ben benieuwd hoe de rug gaat reageren. Ik begin eerst met lopen, gezien je met lopen meer spieren gebruikt dan fietsen. Ook wil ik stilaan terug beginnen met freeletics… uiteraard niet de volledige oefeningen (zoals de burpee) ineens, maar beginnen met een gedeelte van de oefeningen en zo verder opbouwen… rustig aan beginnen dus tot ik een tiental volledige burpees zonder rugproblemen kan uitvoeren.
Let us hope……

Blijft goed gaan…

Na 5 weken VVW (bijna 100%) blijft alles goed gaan. En het valt me minder tegen dan gedacht. Ik heb nog geen volledige vastendag ingelegd, alhoewel, aangezien ik meestal maar één keer per dag eet is het wel 23 uren vasten.
Ik zal nog zien of ik eens een volledige dag de maaltijden zal overslaan.

Net weer een interessante video bekeken…. over systemische enzymen…. binnenkort allemaal aan de enzymen om langer te leven? Zal me er ook een beetje in verdiepen, gezien ik ook spataderen heb en zeker weten ook aderverkalking…. zou toch een leuke oplossing zijn om je bloedvatensysteem eens “uit te kuisen”

Week 5: 18-24 juli

Het is niet te geloven hoe snel de tijd vliegt. Reeds de 5de week op VVW. Deze week wordt er nog geen vastendag ingelast… dit zal ik voor volgende week reserveren.

Net nog eens een uiteenzetting van Dr. Rosedale bekeken:
The Early Ancestral Connection Between Protein, Cancer, Aging and TOR’

Gezien het voor mij een korte werkweek is zal ik  dit eerst verder uitdiepen eer ik iets aan mijn dieet te wijzig. Maar 0,6g proteïne per kg lean mass is echt wel weinig 🙂

Nog een gerelateerd artikel:
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24606899

20 juli: visschotel (zalm, kabeljouw, scampi)
visschotel

 

Overzicht week 4

Wel…..is er in feite veel verandering met het VVW voedingspatroon? Buiten de ongemakken van vorige weken (af en toe oorsuizen met soms wat pijn / wazig zicht / soms “stijve spieren” als ik 3 verdiepingen de trappen op ga) in feite niet. Ik voel me voor de rest nog hetzelfde, behalve het feit dat mijn fabriek minder afval produceert. Wat een verademing voor mijn beerput  🙂

Wel blijft de schrik erin dat de cholesterol niet zo denderend zal zijn…. nog een maand en we zullen het zien.

Pfff… wij (Mariet, Tije, mezelf en anderen) zijn continue bezig ons optimaal voedselpatroon aan het zoeken om onszelf proberen te genezen…  dan kijk je op een avond naar volgende documentaire:

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/terzake/2.45502?video=1.2714115

Dan denk je… lieve hemel… ga naar de wildernis, kies een plaats aan een mooi meer en maak een boomhut…(neem wat zonnecellen mee voor je tablet)

Nog een tip als je zoveel mogelijk wil recycleren…
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/videozone/programmas/journaal/2.45624?video=1.2717556